Drukarnia internetowa czy stacjonarna?

Comment

Rozwiązania dla firm

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez… materiałów drukowanych. Potrzebne są wizytówki, papier firmowy, ulotki, plakaty, ale i etykiety produktów czy okazjonalne zaproszenia. Stąd też wielka popularność drukarni cyfrowych, które są szybkie, wydajne i przez to tanie. Ale jaka drukarnia będzie lepsza – stacjonarna czy internetowa?

Zalety i wady stacjonarnej drukarni cyfrowej

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem drukarni, która mogłaby przygotowywać materiały promocyjne dla Twojej firmy, pewnie przychodzi Ci do głowy szyld mijanej często, lokalnej drukarni. To poniekąd oczywiste, by działać lokalnie. Zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim szybkość – nie musisz czekać na transport wydruków z drugiego końca Polski.  Będzie to szczególnie ważne, gdy wydruki będą Ci potrzebne bardzo szybko czy gdy zamówisz je w ostatniej chwili. Ponadto możesz umówić się na spotkanie z przedstawicielem firmy, Możesz nawet odwiedzić samą drukarnię. Zapoznasz się z jej działaniem, lepiej poznasz jej możliwości i pracowników – a ludzie są przecież najważniejsi. Ponadto zawsze będziesz mógł osobiście wybrać materiały – papier czy kolory – oglądając je i dotykając ich na żywo – własnymi oczami i dłońmi.

Jakie są wady tego rozwiązania? Lokalna drukarnia cyfrowa nie produkuje takich ilości materiałów, jak te działające w skali całego kraju i przez internet, dlatego ceny będą wyższe, a sprzęt przez nią używany wcale nie musi być najnowocześniejszy czy najszybszy, więc i tak trze będzie czekać czy zmagać się z gorszą jakością.

Zalety i wady internetowej drukarni cyfrowej

Drukarnie działające na terenie całego kraju (kontynentu?) dzięki kontaktom z klientami przez internet, na specjalnych platformach czy przy pomocy internetowych aplikacji mają podstawową zaletę – są dużo tańsze od stacjonarnych. Jest tak dlatego, ponieważ mają dużo więcej zamówień, drukują nieporównywalnie więcej, a dzięki temu mają lepsze ceny u swoich dostawców – są niczym hurtownicy. Nie ponoszą też kosztów osobistych spotkań z klientami. Jeszcze jedną zaletą tego rozwiązania jest szybkość – nie musisz spotykać się z przedstawicielem drukarni czy gdziekolwiek jeździć. Drukarnie działające przez interenet zapewniają komplementarność usług – od pomysłu, przez projekt, aż po wydruki dostarczone do firmy.

Wadą tego rozwiązania jest z pewnością anonimowość – czasem trudno jest porozumieć się na odległość. Bywa, że na wydruki trzeba sporo czekać – czasem z winy kuriera, ale jednak nie da się zmówić ulotek czy plakatów na ostatnią chwilę. Dla tych zaś, którzy wolą sami dotknąć, zobaczyć materiały, nim je wybiorą, przeszkodą może być też wybieranie tylko na ekranie komputera.

Aby dobrze wybrać drukarnię cyfrową, trzeba oprócz ceny czy jakości wydruków, rozważyć jeszcze takie elementy jak forma kontaktu czy terminy wykonania i czas przeznaczony na transport wydruków. Przy wyborze warto kierować się tylko i wyłącznie realnymi potrzebami Twojej firmy, bo oba rozwiązania mają tyle zalet, ile wad.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *