Sekretariat – pierwszy wizerunek firmy

Comment

Biznes Rozwiązania dla firm
sekretarka

Jak mówi klasyk: nigdy nie ma drugiej okazji, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Dotyczy to zarówno osób, jak i miejsc. Warto pamiętać, że sekretariat, czy biuro firmy to miejsce, gdzie klienci czy kontrahenci pierwszy raz spotkają się z twoją marką. Poświęć więc swej wizytówce trochę uwagi, zainwestuj w wystrój, meble do biura – dzięki temu możesz zyskać nawet lepszą pozycję negocjacyjną. Oto kilka rad na początek.

Pierwsze spotkanie z firmą

Twoim podstawowym zadaniem, jest wybór miejsca a biuro. Niech to będzie oczywiste miejsce, na froncie budynku, jak najbliżej wejścia. Klient czy podwykonawca nie może być zmuszony do błądzenia po posesji czy budynku. Przez takie poszukiwania, może się on zacząć zastanawiać, czy firma w ogóle istnieje albo odnieść wrażenie, że nie zleży ci na kontaktach zewnętrznych lub że nie szanujesz swoich kontrahentów. Pomieszczenie powinno być przestronne (nawet kosztem twojego, prezesowskiego gabinetu), dobrze doświetlone i przenigdy nie zmieniaj go w magazyn wszelkich potrzebnych materiałów – to sprawi wrażenie bałaganu i ciasnoty.

Wystrój wnętrza biura

Obecnie na rynku istnieje taki wybór mebli biurowych i wyposażenia, że nie będziesz mieć problemów z dostosowaniem pomieszczenia do swoich potrzeb. Zastanów się najpierw, czy chcesz, aby twoja firma robiła wrażeni nowoczesnej, tradycyjnej, ekologicznej i minimalistycznej? Tak, możesz uzyskać taki efekt, wybierając stosowne meble do biura. Dziś w modzie jest prostota i minimalizm rodem ze skandynawskich katalogów. Taki efekt uzyskasz wybierając jasne, proste bryły, najlepiej modułowe, tak byś mógł dowolnie kształtować przestrzeń. Najmodniejsze jest wprowadzenie do takiego wnętrza z pozoru domowych przedmiotów – lamp na biurko z materiałowymi kloszami, wiklinowych koszy na dokumenty czy półki z książkami branżowymi.
Podobnie, przy pomocy mebli, uzyskasz wrażenie bogactwa i przepychu. W wersji tradycyjnej – przez meble obiciowe, bogato zdobione tkaniny, lub nowocześnie – wykorzystując designerskie dodatki i działa sztuki – obrazy i rzeźby na tle prostych, minimalistycznych mebli biurowych. Staraj się, aby nie zagracić sekretariatu. Idealnie jest, gdy wszelkie biurowe akcesoria będą ukryte w zamkniętych szafkach, a dostęp do nich będzie swobodny. Nie zapominaj o miejscu, w którym kontrahenci mogą usiąść i poczekać, napić się wody czy kawy, odwiesić płaszcz i odstawić teczkę. Na koniec przebądź drogę, jaką przejdzie odwiedzający twoją firmę. Sprawdź, co widzi, poruszając się po niej – od tego może zależeć jakość waszej współpracy lub podpisanie ważnej umowy.

Inne publikacje  FTL transport: co to jest i jakie ma znaczenie w branży logistycznej?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *