Ile kosztuje Cię wydruk, czyli nowe metody optymalizacji kosztów

Comment

Biznes Finanse Rozwiązania dla firm

Rozmaite drukarki, skanery czy rozbudowane urządzenia wielofunkcyjne to standardowe wyposażenie każdego biura, firmy czy urzędu. Koszty związane z działaniem jednego urządzenia mogą być marginalne – problem zaczyna się w sytuacji, gdy liczba tego typu urządzeń staje się trzycyfrowa. Jak podaje firma Euroimpex, metody optymalizacji kosztów wydruku mogą przynieść oszczędności rzędu miliona złotych rocznie. Jak to możliwe? Na co należy zwracać szczególną uwagę, aby nie przepłacić na urządzeniach drukujących?

Metody optymalizacji kosztów poprzedza kompleksowy audyt

Aby poznać wszystkie składowe koszty eksploatacji urządzeń wielofunkcyjnych, należy przeprowadzić właściwy audyt. Jego zadaniem jest zestawienie wszelkich kosztów związanych z działaniem tychże urządzeń. Warto podkreślić, że szczegółowa analiza przedstawi cały szereg wydatków, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć, sugerując się jedynie ceną jednostkową urządzenia. Metody optymalizacji kosztów muszą uwzględniać informacje na temat:

  • cen części zamiennych do urządzenia,
  • kosztów związanych z serwisami i naprawami,
  • opłat za wydruk (tonery, tusze),
  • energooszczędności (zapotrzebowanie na prąd zarówno w trakcie wydruku, jak i w trybie stand-by).

Warto mieć na uwadze, że metody optymalizacji kosztów druku uwzględniają nie tylko ekonomiczny charakter danego urządzenia, lecz analizują zasadność jego zakupu. Jeśli nasze biuro operuje na kilku nieco wiekowych drukarkach bądź skanerach, może się okazać, że z powodzeniem zastąpi je jedno nowoczesne i szybkie urządzenie wielofunkcyjne. Zdaniem specjalistów marki Euroimpex, oszczędności względem kwot wyjściowych mogą sięgać od 30% do nawet 50%.

Inne publikacje  Spedycja, a logistyka

Metody optymalizacji kosztów odmieniają dotychczasowy model działania

Zmniejszenie kosztów wydruku poprzez znalezienie najtańszej alternatywy względem dotychczas stosowanych urządzeń to jednak nie wszystko. Równie istotnym aspektem jest staranna weryfikacja drukowanych w danym przedsiębiorstwie dokumentów – czy rzeczywiście wszystkie wydruki były niezbędne? Jakie kroki należałoby podjąć, aby ograniczyć liczbę przygotowanych pism? Przeprowadzony audyt pozwoli uzyskać szereg informacji i cennych danych, które pozwolą opracować nowe, bardziej wydajne procedury.

Warto również ustalić, czy nadmierna eksploatacja urządzeń drukujących w firmie nie jest rezultatem niedopatrzeń lub pomniejszych nadużyć ze strony zatrudnianych pracowników. W przeprowadzaniu tego typu ustaleń szczególnie pomocne są dedykowane rozwiązania, takie jak Documaster Multiaudit, które umożliwia monitorowanie charakteru powstałych wydruków, przypisując je do konkretnej osoby.

Zapoznaj się z możliwościami oprogramowania z rodziny Documaster

Szukasz systemu, który zapewni Ci zróżnicowane metody optymalizacji kosztów w swojej firmie? Postaw na oprogramowanie Documaster, rozwijane przez markę Euroimpex. To zestaw nowoczesnych i funkcjonalnych narzędzi, które pozwolą ci zidentyfikować zbędne wydatki w zakresie wydruku, proponując przy tym rozsądną i skuteczną alternatywę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *