Spis treści
Każdemu właścicielowi restauracji zależy na szybkiej i sprawnej obsłudze klienta, a każdy właściciel lokalu wie, że najlepszą reklamą jest zadowolony klient. Narzędziem umożliwiającym proces rozliczeń i obsługi, a co za tym idzie usprawniającym działanie restauracji są terminale płatnicze. Aby jak najlepiej dopasować się w gusta klienta oraz być konkurencyjnym na rynku warto wdrożyć taki system płatności.
Jak wygląda wprowadzenie terminalu płatniczego do restauracji?
W większości lokalów gastronomicznych można zauważyć dość charakterystyczne ekrany z systemem POS (Point of Sale), które ułatwiają rozliczenia i pozwalają na zoptymalizowanie obsługi klienta. Chcąc zainwestować podobny terminal płatniczy w swojej restauracji warto pomyśleć nie tylko o kosztach jakie należy ponieść ale również o korzyściach, które może taki system przynieść.
Klient mający możliwość dokonania zapłaty za pomocą karty płatniczej zauważy fakt, że restauracja stara się ułatwić mu życie inwestując w taki terminal dzięki czemu, dostrzegalna będzie różnica w dochodach restauracji, a taki lokal będzie zyskiwał coraz większą popularność. Ważnym aspektem posiadania takiego sprzętu jest to, że można z niego korzystać 24 godziny na dobę i jest on wyposażony w specjalny i bardzo wydajny procesor. Terminal płatniczy posiada ogromną ilość opcji i umożliwia bardzo szybkie rozliczanie bieżących zamówień, co sprawia, że praca obsługi jest szybsza i wydajniejsza. Dużą zaletą są niskie koszty prowizji, które zwykle nie przekraczają 1%. Z uwagi na profil działalności, lokalizację i popularność można w ogóle nie odczuć dodatkowych opłat związanych z wdrożeniem terminalu. To rozwiązanie bardzo wygodne i nowoczesne, dlatego każda restauracja powinna być wyposażona w odpowiedni terminale płatnicze, aby łatwiej rozliczać klientów.
Jakie informacje warto wiedzieć o terminalach płatniczych?
Zanim właściciel restauracji zdecyduje się na wprowadzenie terminali płatniczych, warto zwrócić uwagę na system, w jaki wyposażony jest terminal oraz jakie dodatkowe funkcje oferuje czyli: opcje systemu, rodzaj wyświetlacza, możliwe sposoby płatności, rodzaj obudowy, szybkość obsługi oraz możliwość podłączenia dodatkowych dysków. Większość tego typu czytników nie zajmuje dużo miejsca, dlatego sprzęt ten można używać nawet w małych sprzętach. Najważniejszymi czynnikami, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze terminalu płatniczego są: ekran dotykowy, odporność na czynniki wewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne, wytrzymałość, długość pracy oraz inne dodatkowe opcje. Większość tego typu terminali posiada aluminiową obudowę, która cechuje się wytrzymałością i zapewnia najwyższy komfort pracy.
Decydując się na wprowadzenie do lokalu terminala płatniczego warto pamiętać, że obsługa takiego terminalu generuje koszty, czyli przede wszystkim opłaty akceptanta wynikające z obrotów lokalu. Zależą one od wielkości obrotu, im lokal ma większy obrót, tym mniejszą płaci prowizję. Do tych kosztów należy też dodać zobowiązania związane z płatnościami elektronicznymi, takie jak miesięczna opłata za dzierżawę terminalu i koszty telekomunikacyjne.