Spis treści
Istnieje wiele sposobów na pozyskanie zainteresowania potencjalnego klienta. Firmy funkcjonujące w sieci używają w tym celu bardzo różnorodnych narzędzi – przykuwające uwagę reklamy, atrakcyjne oferty i systematycznie wysyłane powiadomienia to tylko jedne z metod stosowanych przez specjalistów od internetowego marketingu.
Na czym polega i jak działa remarketing AdWords ?
Remarketing to działanie mające na celu nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z daną aplikacją mobilną lub witryną. Remarketing pozwala na strategiczne wyświetlanie reklam, w momencie w którym dany użytkownik korzysta z przeglądarki Google lub jej witryn partnerskich. Działanie to wpływa zarówno na zwiększenie świadomości marki, ale ma również za zadanie zachęcić wszystkich niezdecydowanych do zakupu. Innymi słowy – głównym celem remarketingu jest pomoc niezdecydowanym klientom w podjęciu ostatecznej decyzji.
Remarketing opiera się na wykorzystaniu ciasteczek, czyli tak zwanych plików cookies. Pliki cookie odpowiedzialne są za gromadzenie informacji na temat danego użytkownika. Ponadto umożliwiają wyświetlanie reklam w różnych kanałach. Pozwalają na łatwe i precyzyjne określenie indywidualnych preferencji i stanowią nieocenioną pomoc w przygotowywaniu i odpowiednim kierowaniu reklam.
Remarketing Google – jakie korzyści płyną ze stosowania strategii remarketingowych?
Jedną z głównych zalet remarketingu jest to, że może zostać on dopasowany do indywidualnych preferencji każdego klienta. Precyzyjne reklamy opierające się na wcześniejszych akcjach odwiedzającego stronę to jeden z głównych elementów wyróżniający ten typ działań.
Remarketing Google (https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads/) to także ogromny zasięg – dzięki remarketingowi można dotrzeć do wielu użytkowników korzystających z urządzeń różnego typu.
Remarketing ma także ogromny wpływ na zwiększanie sprzedaży produktów uzupełniających. Potrzeby konsumentów są bardzo trudne do zdefiniowania i bardzo często sami kupujący do końca nie wiedzą czego tak naprawdę potrzebują. Niekiedy ostatecznym impulsem do zakupu stają się właśnie działania remarketingu.
Jak wdrożyć remarketing Google?
Przed rozpoczęciem wdrażania jakiejkolwiek strategii marketingowej należy przeprowadzić dokładny audyt tego, w jaki sposób zachowują się użytkownicy odwiedzający stronę danego sklepu. Do tego celu niezwykle przydatnym może okazać się skorzystanie z Google Analytics, ale także przeprowadzenie testów A/B. Celem audytu tego typu jest zidentyfikowanie wszystkich momentów, w których potencjalni klienci porzucają zakupy i zamykają stronę lub aplikację.
Przed wprowadzeniem remarketingu należy także upewnić się, że witryna, na którą będzie kierowany ruch z działań remarketingowych jest w pełni funkcjonalna i przyjazna w nawigowaniu. Strony, na których pojawiają się częste błędy lub nieprzejrzyste i skomplikowane aplikacje mogą bardzo skutecznie zniechęcić do dalszych zakupów.
Należy pamiętać o tym, że dobrze przygotowany i odpowiednio zaimplementowany remarketing jest w stanie w znacznym stopniu zwiększyć zyski firmy. Dobrym pomysłem jest więc zlecenie jego wdrożenia doświadczonej i godnej zaufania firmie.