Jak otworzyć własny punkt kurierski?

Comment

Biznes
kurier na ulicy

Punkt kurierski jest pośrednikiem przyjmującym i nadającym paczki, które wysłane są przez przedsiębiorstwa lub osoby prywatne. Punkt kurierski współpracuje z różnymi przewoźnikami co pozwala na dopasowanie usług do potrzeb klienta.
Na zarobek punktu kurierskiego składają się ceny przewozu jakie oferują jego partnerzy oraz cena jaką płaci za usługę klient. Usługi dodatkowe także mają wpływ na to ile zarabia punkt kurierski. Wysyłki międzynarodowe i gabarytowe lub usługi kurierskie z odbiorem paczki z domu lub firmy również wpływają na dochody takiej placówki.

Jak otworzyć własny punkt kurierski?

Otworzenie punktu kurierskiego to dość skomplikowane, ale nie niemożliwe zadanie. Aby otworzyć własny punkt kurierski (zobacz: https://pakersi.pl/jak-otworzyc-punkt-kurierski) należy zastosować się do następujących kroków:
– analiza rynku- na początku trzeba poznać konkurencję oraz opłacalność rozpoczęcia własnej działalności w danej miejscowości,
– oryginalne logo i nazwa- te czynniki pozwolą na wyróżnienie się wśród innych firm,
– założenie działalności gospodarczej, napisanie umów i regulaminów- działalność gospodarczą zarejestrować można w urzędzie lub online. Następnie należy zatrudnić pracownika, który przygotuje wzory umów dla pracowników oraz klientów i przewoźników. Prawnik zajmie się również napisaniem regulaminów w sposób zgodny z prawem,
– negocjacja cen- polega na negocjacji cen z przewoźnikami z którymi chcemy współpracować. Jest to trudne zadanie, ponieważ przewoźnicy wolą współpracować z sieciami punktów kurierskich,
– wybranie i zakup systemu informatycznego- system ten musi być łatwy i wygodny w obsłudze oraz zintegrowany z przewoźnikami. Powinien on szybko i sprawnie obliczyć ceny i porównać je umożliwiając wybór najkorzystniejszej dla klienta,
– reklama- bez reklamy firma nie istnieje. W obecnych czasach każda firma ma swoją stronę internetową. Do tego zadania warto wynająć agencję reklamową, które będzie pozycjonować stronę. Kolejnym zadaniem jest druk ulotek, wykonanie naklejki na witrynę oraz druk cennika,
– lokal- musi mieć od 20 do 40 m², musi być w atrakcyjnej lokalizacji najlepiej na parterze z dostępem do parkingu. W lokalu znaleźć musi się miejsce do obsługi klientów, pakowania paczek i ich ważenia, a także miejsce do przechowania paczek do wysłania i do odebrania z jednego dnia. Kolejnym krokiem jest remont i wyposażenie punktu. W skład wyposażenia wchodzi biurko, krzesła, komputer, drukarka oraz waga magazynowa. W punkcie kurierskim znaleźć musi się także folia bąbelkowa, strecz oraz taśma. Na ścianach i w witrynie umieścić trzeba reklamę,
– szkolenie- warto jest przejść szkolenie jeśli nie ma się doświadczenia w branży. Szkolenie takie uczy, np. jak pozyskać klientów oraz jak przygotować ofertę usługową,
– nauka systemu informatycznego i rozpowszechnienie reklamy- na tym etapie trzeba nauczyć się obsługi systemu komputerowego służącego do nadawania paczek oraz rozmieścić ulotki i wizytówki w ogólnodostępnych miejscach. Ważne jest by na tym etapie mieć już stronę internetową i założyć profil na portalu społecznościowym,
Po przejściu przez wyżej wymienione punkty punkt kurierski jest otwarty i można zaczynać w nim pracę.

Inne publikacje  Jak poprawnie wdrożyć analitykę internetową na Twojej stronie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *